facebook stores
Η παγκόσμια πανδημία του COVID-19 έπληξε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της οικονομίας. Πολλές μεγάλες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες αλλά πολύ μεγαλύτερες είναι οι δυσκολίες για τις μικρές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Όλοι ψάχνουν μια κάποια λύση και ως τέτοια φαντάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα e-shops. Το κόστος όμως για τη δημιουργία και τη συντήρηση ενός e-shop είναι αποτρεπτικό για κάποιους που βρίσκονται αντιμέτωποι ακόμα και με το να κλείσουν την επιχείρησή τους. Σε αυτή την παγκόσμια ανάγκη το Facebook αποφάσισε να επενδύσει. Δημιούργησε το Facebook stores και έδωσε τη δυνατότητα σε κάθε επιχειρηματία να φτιάξει το δικό του e-shop στην πλατφόρμα του Facebook αρκεί να έχει μια επαγγελματική σελίδα.
Στο κατάστημα αυτό, ο επιχειρηματίας θα δημοσιεύει κατάλογο των προϊόντων που θα είναι ορατός στους υπόλοιπους χρήστες, οι οποίοι θα μπορούν να περιηγηθούν σε αυτά και αφου επιλέξουν να προχωρήσουν στην αγορά. Για τη διαμόρφωση ενός Facebook store υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής της εμφάνισης και της αισθητικής.
Η τελική παραγγελία γίνεται με 2 τρόπους. Είτε στον ήδη υπάρχοντα ιστότοπο της επιχείρησης, όπου ο πελάτης ανακατευθύνεται μέσω της εφαρμογής για να ολοκληρώσει την αγορά του, ή απευθείας από την εφαρμογή, χωρίς να αφήσει καθόλου το περιβάλλον του Facebook. Στη 2η περίπτωση κατά την ολοκλήρωση της αγοράς, που μπορεί να γίνει μέσω κάρτας ή paypal, το Facebook κρατάει προμήθεια 5% ανά συναλλαγή, ή ένα στάνταρ ποσό (0.40$) για συναλλαγές μέχρι και 8$.